Ramowy rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
7.00- 7.45
* Schodzenie się dzieci
* Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci: ruchowe, konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne,
7.45- 8.00
* Zabawy integracyjne, zabawy ze śpiewem
* Rozchodzenie się dzieci do sal pod opieką nauczyciela.
ŚNIEDANIE
8.00 – 8.15 - 5-latki gr. czerwona, 5-latki gr. pomarańczowa
8.15-8.30 - 6-latki gr. granatowa
8.30-8.45 - 4-latki gr. żółta, 4-latki gr.zielona / 3-latki obie grupy (własna sala)
8.45-9.00 - 6-latki gr.biała
* MODLITWA PORANNA, SŁÓWKO w Kaplicy
* Zestaw ćwiczeń porannych, czynności higieniczno- porządkowe
9.00 - 10.00
* Realizacja zadań edukacyjnych, poprzez zajęcia z całą grupą w następujących obszarach:
- Poznawanie i rozumienie siebie i otaczającego świata (aktywność poznawcza)
- Nabywanie umiejętności przez działanie (eksperymentowanie)
- Odnajdywanie swojego miejsca w grupie rówieśniczej, wspólnocie ( aktywność społeczna)
- Budowanie systemu wartości chrześcijańskich ( aktywność religijna - katecheza)
- Rozwijanie umiejętności językowych i matematycznych ( aktywność językowa, matematyczna)
- Aktywność artystyczna ( zajęcia umuzykalniające, plastyka, teatr, film, sztuka, literatura)
- Aktywność ruchowa i zdrowotna ( zajęcia gimnastyczne, zabawy ruchowe, zasady bezpieczeństwa)
10.00 - 11.30
*Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci na placu zabaw lub w sali, zabawy ruchowe, kształtowanie sprawności fizycznej, spacery, wycieczki tematyczne, eksperymenty, obserwacje przyrody.
* Spożywanie surowych warzyw i owoców - zasady zdrowego odżywiania.
* Indywidualne wspomaganie rozwoju dzieci.
* Czynności przygotowawczo- higieniczne. Zasady kulturalnego spożywania posiłków, poprawnej postawy przy stoliku, dyżury.
OBIAD
Czynności higieniczno – porządkowe
11.30-12.00 - 5-latki gr. czerowna i pomarańczowa / 3-latki obie grupy - własna sala
12.00–12.30 - 6-latki gr. granatowa
12.30-13.00 - 4-latki gr. żółta i zielona
13.00-13.30 - 6-latki gr. biała
12.15 – 14.30 Dzieci trzyletnie odpoczynek w formie leżakowania
13.15 - 14.15
* Zajęcia relaksacyjne, czytanie dzieciom, bajkoterapia
* Organizowanie sytuacji umożliwiających dzieciom poznawanie własnych możliwości i rozwijanie zainteresowań. Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym, wspomaganie rozwoju.
* Zabawy tematyczne, gry planszowe, zabawy proponowane przez dzieci w kącikach zainteresowań, rozmowy swobodne dzieci.
PODWIECZOREK
* Czynności przygotowawczo- higieniczne.
14.00- 14.15 - 5-latki gr. czerwona i pomarańczowa
14.15-14.30 - 6-latki gr. granatowa
14.30-14.45 - 4-latki gr. żółta i zielona / 3-latki obie grupy - własna sala
14.45-15.00 - 6-latki gr. biała
15.15- 17.00
* Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie.
* Rozwijanie zainteresowań i zdolności, wspomaganie rozwoju dzieci, praca indywidualna z dzieckiem.
* Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem uzdolnionym
* Konsultacje z rodzicami ( raz w miesiącu w wyznaczonych przez nauczyciela terminach).
* Rozchodzenie się dzieci.