Ramowy rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
7.00- 7.45
* Schodzenie się dzieci
* Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci: ruchowe, konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne,
7.45- 8.00
* Zabawy integracyjne, zabawy ze śpiewem
* Rozchodzenie się dzieci do sal pod opieką nauczyciela.
ŚNIADANIE
8.15 – 8.30 - 4-latki gr. niebieska, 4-latki gr. fioletowa
8.30 - 8.45 -6-latki gr. pomarańczowa; 3-latki (we własnych salach)
8.45 - 9.00 - 5-latki gr. żółta, 5-latki gr.zielona
9.00 - 9.15 - 6-latki gr.czerwona
*Słówko na dzień dobry
* Zestaw ćwiczeń porannych, czynności higieniczno- porządkowe
9.00 - 11.00
* Realizacja zadań edukacyjnych, zajęcia z całą grupą w następujących obszarach:
- Poznawanie i rozumienie siebie i otaczającego świata (aktywność poznawcza)
- Nabywanie umiejętności przez działanie (eksperymentowanie)
- Odnajdywanie swojego miejsca w grupie rówieśniczej, wspólnocie (aktywność społeczna)
- Budowanie systemu wartości chrześcijańskich (aktywność religijna - katecheza)
- Rozwijanie umiejętności językowych i matematycznych (aktywność językowa, matematyczna)
- Aktywność artystyczna (zajęcia umuzykalniające, plastyka, teatr, film, sztuka, literatura)
- Aktywność ruchowa i zdrowotna (zajęcia gimnastyczne, zabawy ruchowe, zasady bezpieczeństwa)
11.00 - 11.30
*Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci na placu zabaw lub w sali, zabawy ruchowe, kształtowanie sprawności fizycznej, spacery, wycieczki tematyczne, eksperymenty, obserwacje przyrody.
* II śniadanie
* Zasady kulturalnego spożywania posiłków, poprawnej postawy przy stoliku, dyżury.
* Indywidualne wspomaganie rozwoju dzieci.
* Zajęcia dodatkowe według osobnego planu dla każdej grupy
OBIAD
Czynności higieniczno – porządkowe
11.20-11.45 - 3-latki, gr. biała
11.45-12.15 - 4-latki gr. fioletowa i niebieska / 3-latki gr. granatowa - własna sala
12.15–12.45 - 6-latki gr. pomarańczowa
12.45-13.15 - 5-latki gr. żółta i zielona
13.15-13.45 - 6-latki gr. czerwona
12.15 – 14.30 Dzieci trzyletnie odpoczynek w formie leżakowania
13.15 - 14.15
* Zajęcia relaksacyjne, czytanie dzieciom, bajkoterapia
* Organizowanie sytuacji umożliwiających dzieciom poznawanie własnych możliwości i rozwijanie zainteresowań. Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym, wspomaganie rozwoju.
* Zabawy tematyczne, gry planszowe, zabawy proponowane przez dzieci w kącikach zainteresowań, rozmowy swobodne dzieci.
PODWIECZOREK
* Czynności przygotowawczo- higieniczne.
14.15- 14.30 - 4-latki gr. fioletowa i niebieska
14.30-14.45 - 6-latki gr. pomarańczowa/ 3-latki obie grupy - własna sala
14.45-15.00 - 5-latki gr. żółta i zielona
15.00-15.15 - 6-latki gr. czerwona
15.15- 17.00
* Zabawy dowolne w sali lub na placu zabaw.
* Rozwijanie zainteresowań i zdolności, wspomaganie rozwoju dzieci, praca indywidualna z dzieckiem.
* Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem uzdolnionym
* Konsultacje z rodzicami ( raz w miesiącu w wyznaczonych przez nauczyciela terminach).
* Rozchodzenie się dzieci.